In de loop der jaren is ons archief uitgegroeid tot een mooie collectie familie verhalen en voorwerpen. Een rijke geschiedenis waarmee wij proberen zo zorgvuldig mogelijk mee om te gaan. U kunt begrijpen dat de verhuizing een beste klus is geweest.

Wij willen met onze tijd mee en gaan het archief gedeeltelijk digitaliseren en via een ander systeem opslaan/onderbrengen. Dit doen wij om meerdere redenen namelijk als de verhalen digitaal zijn worden ze toegankelijker voor de familieleden en geschiedenis moeten we delen. De tweede belangrijke reden is met oog op de toekomst een archief bijhouden zonder specifieke kennis en ervaring is een beste klus. En een archivaris die vrijwillig ons archief bij wil houden zal moeilijk te vinden zijn. Vandaar dat wij kiezen voor een nieuw systeem een modernere informatiebeheer zodat het in de toekomst eenvoudiger is om het archief te beheren zonder specifieke kennis.

U zult wel begrijpen dat dit een grote klus is en enkele jaren in beslag zal nemen. Maar dat betekend niet dat het archief op slot gaat, uw informatie en voorwerpen zijn nog steeds zeer welkom. We hebben alleen even tijd nodig alles weer op orde te krijgen. En vanaf januari 2021 kunt u ook een bezoek op afspraak maken. Heeft u vragen over of interesse in bepaalde stukken uit het archief dan kunt u altijd contact opnemen.

Voor meer informatie: info@blokhuisstichting.nl

×Close search