Waar staan wij voor

In 1912 een tijd waarin er nog geen sociale wetgeving was zoals wij die nu kennen, hebben 3 welgestelde heren namelijk Eduard Arthur, Hendrik Jacob en Mijndert Blokhuis de Stichting Familie Blokhuis opgericht. Dit met als bijzonder doel familieleden (afstammelingen van Gijsbert Blokhuis en Lijsbeth Rikkerts) financieel te ondersteunen daar waar nodig is en het documenteren van de verzamelde informatie betreft familieleden en deze samenbrengen.

In deze huidige tijd met zijn verschillende mogelijkheden betreft sociale wetgeving willen wij als Stichting er nog steeds zijn voor de familieleden.

Genealogie: Deze wordt nog steeds keurig bij gehouden en alle informatie vanaf uw kant is zeer welkom.

Archief: In de loop der jaren uitgegroeid tot een mooie collectie familie verhalen en voorwerpen. Een rijke geschiedenis waarmee wij proberen zo zorgvuldig mogelijk mee om te gaan.

Financiële steun: Het mag gezegd worden dat onze contributie in verhouding met de bijdragen in 1912 meer gezien mag worden als een symbolisch bedrag. Maar ook nu hebben wij prachtige mogelijkheden en bieden ondersteuning in de vorm van lening, beloning, toelage of gift.

Bestuur

Het algemeen bestuur bestaat uit 6 personen met ieder een eigen specifieke taak en verder zijn er momenteel 2 commissarissen. Wij hebben een vacature.

Wat doen wij als bestuur, naast het verzamelen en bijhouden van zoveel mogelijk informatie en veranderingen binnen en over onze familie, het behandelen van de ondersteuning/beloning aanvragen. Houden wij ons ook bezig met het organiseren en bedenken van activiteiten om de familiebanden te versterken en ons samen te brengen.

Op dit moment hebben wij er even de nodige taken bij doordat wij met de huidige tijd meewillen gaan en daarom ons archief gaan digitaliseren en moderniseren. Voor meer informatie zie archief.

Vacature

Mochten er familieleden zijn die een bestuursfunctie zouden willen bekleden in de vorm van commissaris of bestuurslid. Of liever interesse hebben in het tijdelijke assisteren bij een taak of hulp bieden bij familieweekend/senioren dag, laat het ons weten en neem contact met Bert Blokhuis: secretariaat@blokhuisstichting.nl

Meer informatie over de organisatie.

×Close search