Wat is genealogie

Genealogie is een mooi woord voor stamboom onderzoek.

Onze genealogie omvat de volledige stamboom dit wil zeggen van de oudst bekende voorvader tot de jongste telg met de achternaam Blokhuis.

In 1912 werd onze Familie stichting opgericht, het doel en waarom is al eerder op de site uitgelegd. Maar wat het wel bijzonder maakt is dat de twee ooms Hendrik Jacob en Mijndert beide geen nakomelingen hadden. En Eduard Arthur, Arthur is erkend maar wel buiten het huwelijk geboren, had alleen een ongetrouwde dochter.

Toch wilde deze drie mannen iets van belang nalaten. Niet alleen de naam Blokhuis voortzetten maar ook iets van de idealen doorgeven welke ze als hechte familie als iets van zelfsprekends zagen. Namelijk de middelen en hulp bieden daar waar nodig was.

En zo is onze stichting ontstaan dankzij de financiële nalatenschap en de idealen van deze drie mannen.

Wat opvalt is dat in onze stamboom ook de kinderen van een Blokhuis dochter zijn opgenomen. Dit is aan Eduard Arthur te danken hij vond dat kleinkinderen van een blokhuis echtpaar erbij hoorden.

Wanneer ben je nu Familie

Je bent familie als je een nakomeling bent van Gijsbert Blokhuis en Lysbeth Rikkerts v/d Brink, als achternaam Blokhuis draagt door huwelijk met een nakomeling of wanneer je een kind bent van een Blokhuis dochter.

Een stamboom lezen is niet altijd even makkelijk en vraagt om wat oefening. Maar wanneer je weet tot welke tak je behoord wordt het al wat eenvoudiger. De zes basistakken zijn vernoemd naar de plaats waar een zoon of kleinzoon van onze stamouders uiteindelijk woonden.

• Nijkerk
  • Lisse
  • Velp
  • Barneveld
  • Diemen
  • Bunschoten

De Barnevelder en Bunschoter takken zijn in de loop der jaren enorm uitgebreid en zijn recent op gesplitst. Dus als u niet meer weet waar u moet zoeken en/of wat de splitsing eventueel heeft veranderd voor u, neem gerust contact op met Sylvia van Halteren Zij kan je zeker op weg helpen.

Ook u kunt Sylvia helpen door veranderingen zoals geboorte, sterfte,huwelijken en verhuizingen door te geven.

Genealoog Sylvia van Halteren: scvanhalteren@gmail.com